Κυριακή, 22 Μαΐου 2016

Οδηγίες πριν την εξέταση της Ιστορίας

Τελική επανάληψη 
1.  Διαβάζετε ΟΛΑ τα κεφάλαια και δεν πηγαίνετε στις εξετάσεις με θέματα «SOS». Οι ερωτήσεις καλύπτουν ΟΛΑ τα κεφάλαια. 
2. Διαβάστε σχεδιαγράμματα όσων κεφαλαίων δεν προλάβατε να μάθετε. Μπορέιτε να τα γράψετε με γικά σας λόγια. Είναι προτιμότερο, από τα να αφήσετε ερωτήσεις αναπάντητες. Εξάλλου,αν δεν παραποιήσετε ιστορικούς όρους και έννοιες δεν χάνετε μονάδες.
3. Δείτε θέματα προηγούμενων ετών. Συχνά επαναλαμβάνονται ερωτήματα (π. χ. ορισμοί).
 



Την ώρα της εξέτασης 
1. Αρχικά, διαβάστε γρήγορα όλα τα θέματα. Έτσι θα ξέρετε ποια γνωρίζετε καλύτερα και ποια λιγότερο καλά.
2. Διαβάζουμε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τις εκφωνήσεις. Πολλά λάθη θα είχαν έτσι αποφευχθεί!
3. Ξεκινήστε με αυτά που γνωρίζετε καλά. Θα σας βοηθήσει να νιώσετε πιο σίγουροι.
4. Μην αγνοήσετε θέματα που έχουν υψηλή βαθμολογία (δείτε πόσες μονάδες έχει κάθε ερώτημα).Επιχειρήστε να τα απαντήσετε, για να συγκεντρώσετε όσες περισσότερες μονάδες μπορείτε.
5. Θέματα που δε γνωρίζετε τόσο καλά, προτιμότερο είναι να τα γράφετε στη μέση του γραπτού σας, ενώ είναι καλό να τελειώσετε μ’ ένα θέμα που γνωρίζετε καλά, ώστε να είναι θετική η τελευταία εντύπωση που δίνετε στον βαθμολογητή σας. 



Στο τέλος της εξέτασης
1. Αφιερώστε χρόνο, για  να κάνετε έναν τελικό έλεγχο. Ξαναδιαβάστε το γραπτό σας. Ελέγξτε αν κάθε απάντηση αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο αριθμό ή γράμμα ερώτησης. Προσθέστε ή αφαιρέστε κάτι. 
2.  Η καλή εικόνα του γραπτού σας μετράει. Οι βαθμολογητές είναι φιλόλογοι και προσέχουν την ορθογραφία, το συντακτικό, το αν αφήνετε παραγράφους και όλη την εικόνα του γραπτού σας. Εξάλλου, ένα φροντισμένο γραπτό προδιαθέτει θετικά το βαθμολογητή , ο οποίος μπορεί να έχει διαβάσει ήδη πολλά γραπτά και να τον έχουν κουράσει "τα κακά ελληνικά"!
 


Τα θέματα
ΟΜΑΔΑ Α΄ (50 Μονάδες) 
 Στο Θέμα Α 1.  
α)Στους ορισμούς
- Τοποθετείστε αυτό που ορίζουμε στο ιστορικό του πλαίσιο (ιστορική περίοδο, αν δε θυμόμαστε ημερομηνία).
- Δεςν ξεχνάτε τόπο, πρόσωπα (αν εμπεριέχονται).
β)Στην άσκηση αντιστοίχισης
- Εφαρμόζετε την εις άτοπον απαγωγή, ξεκινώντας με αυτό που γνωρίζουμε.
- Κάποιο στοιχείο μπορεί να περισσεύει: θα το γράφει στην εξφώνηση.
γ) Στην άσκηση σωστού – λάθους
-Προσοχή στη διατύπωση. 
-Προσοχή στις ημερομηνίες.
-Γράφετεε ΞΕΚΑΘΑΡΑ στο τετράδιο την απάντησή μας. Αν δεν είναι ξεκάθαρη, θα θεωρηθεί λάθος.
δ)Στην άσκηση πολλαπλής επιλογής
-Πιο σπάνιος τύπος ερώτησης.
-Συνήθως δύο είναι παραπλήσιες και κοντά στη σωστή απάντηση επιλογές.
-Προσοχή στις λέξεις-φράσεις που αποκαλύπτουν και το σωστό νόημα.

 Στο Θέμα Α2. Θα κληθείτε να απαντήσετε σε δύο ερωτήσεις ανάπτυξης
-Διαβάζετε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ την εκφώνηση.
-Εντοπίζετε την απάντηση (αρχή- τέλος).
- Αν δε θυμάστε κάτι, το γράφετε με δικά σας λόγια.


 

ΟΜΑΔΑ Β΄ (50 Μονάδες) 
 Θέματα Β. Τα  ιστορικά παραθέματα (συνδυασμός  ιστορικών γνώσεων από το βιβλίο και πληροφοριών των πηγών).  Μπορεί να είναι κείμενα, πίνακες, χάρτες, εικόνες.
Διαβάζετε προσεκτικά τα θέματα και τις ερωτήσεις που ακολουθούν [α)…β)…γ)…], τις απαντήσεις των οποίων γράφετε ξεχωριστά αναγράφοντας αριθμό και γράμμα.
Προσοχή στη φύση των ερωτήσεων. Συχνά ζητείται συνδυασμός των ιστορικών γνώσεων από το σχολικό βιβλίο και των πληροφοριών από τα ιστορικά παραθέματα.

 Δεν υπάρχει συγκεκριμένο τυπικό ανάπτυξης απαντήσεων. Σημασία έχει να απαντήσετε στην ερώτηση, να έχετε γράψει πλήρως τις γνώσεις που ζητούνται από το σχολικό βιβλίο και να τις έχετε συνδυάσει σωστά, με ροή, χρονολογική σειρά και σε ενιαίες παραγράφους με τις πληροφορίες που δίνονται στο ιστορικό παράθεμα. Μπορείτε να ξεκινήσετε με στοιχεία από το ιστορικό βιβλίο ή την πηγή (εφόσον προηγούνται χρονολογικά).
Προσέξτε τη δομή του κειμένου σας. Χωρίστε το κείμενό σας σε πραγράφους.

Είναι λάθος να μεταφέρετε αυτούσια χωρία από τις πηγές στην απάντησή σας. Αν πρέπει να μεταφέρετε κάποια λέξη ή φράση τη βάζετε σε εισαγωγικά ή σε παρένθεση. 
- Γράφετε από ΠΟΥ προέρχονται οι πληροφορίες σας (βιβλίο, παραθέματα) και αν επιβεβαιώνονται ή είναι επιπλέον γνώσεις.
 - Αν είστε σε θέση, μπορείτε να οδηγηθείτε σε κάποιο συμπέρασμα από αυτά που αναλύετε και να το παραθέσετε.  

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου