Σε συνέχεια της μελέτης μας των Λογοτεχνικών Ρευμάτων και των χαρακτηριστικών της Μοντέρνας και Παραδοσιακής ποίησης θα ασχοληθούμε με ποιήματα που θα έχουν γενικότερο Θέμα τον κύκλο της ζωής. Οι ενότητες είναι οι εξής:
1) Η ζωή
2) Ο θάνατος
3) Ο έρωτας
4) Η τέχνη
5) Το ταξίδι
6) Τα νιάτα και τα γηρατειά
Τις ενότητες αυτές θα τις επεξεργαζόμασταν σε ομάδες στην τάξη, αλλά τώρα θα τις δούμε όλοι μαζί και όταν θα επιστρέψουμε στην τάξη θα συζητήσουμε πάνω σ’ αυτές που θα καλύψουμε και θα συνεχίσουμε με τις υπόλοιπες.
Στόχοι μας θα είναι:
• Να μελετήσουμε και να εξοικειωθούμε με παραδοσιακά και μοντέρνα ποιήματα.
• Να συνειδητοποιήσουμε τη σπουδαιότητα και τη διαχρονικότητα θεμάτων, όπως η ζωή, ο θάνατος, το ταξίδι, η τέχνη, ο έρωτας, η νεότητα και το γήρας.
• Να κωδικοποιήσουμε τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής και της μοντέρνας ποίησης (ελεύθερος στίχος, άλογο στοιχείο, δραματικότητα, καθημερινό λεξιλόγιο).
• Να γνωρίσουμε το έργο σημαντικών Ελλήνων ποιητών , όπως ο Δ. Σολωμός, ο Κ. Καβάφης, ο Κ. Παλαμάς, ο Κ. Καρυωτάκης, ο Γ. Σεφέρης, ο Ο. Ελύτης, κ.α
• Να ακούσουμε μελοποιημένα ποιήματα ή απαγγελίες ποιημάτων από γνωστούς ηθοποιούς.
• Να δημιουργήσουμε πολυτροπικά, δημιουργικά γραμμένα κείμενα.
1. Η ζωή
Διαβάστε τα παρακάτω ποιήματα:
1. ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ, «Το πανηγύρι στα σπάρτα»
1) Η ζωή
2) Ο θάνατος
3) Ο έρωτας
4) Η τέχνη
5) Το ταξίδι
6) Τα νιάτα και τα γηρατειά
Τις ενότητες αυτές θα τις επεξεργαζόμασταν σε ομάδες στην τάξη, αλλά τώρα θα τις δούμε όλοι μαζί και όταν θα επιστρέψουμε στην τάξη θα συζητήσουμε πάνω σ’ αυτές που θα καλύψουμε και θα συνεχίσουμε με τις υπόλοιπες.
Στόχοι μας θα είναι:
• Να μελετήσουμε και να εξοικειωθούμε με παραδοσιακά και μοντέρνα ποιήματα.
• Να συνειδητοποιήσουμε τη σπουδαιότητα και τη διαχρονικότητα θεμάτων, όπως η ζωή, ο θάνατος, το ταξίδι, η τέχνη, ο έρωτας, η νεότητα και το γήρας.
• Να κωδικοποιήσουμε τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής και της μοντέρνας ποίησης (ελεύθερος στίχος, άλογο στοιχείο, δραματικότητα, καθημερινό λεξιλόγιο).
• Να γνωρίσουμε το έργο σημαντικών Ελλήνων ποιητών , όπως ο Δ. Σολωμός, ο Κ. Καβάφης, ο Κ. Παλαμάς, ο Κ. Καρυωτάκης, ο Γ. Σεφέρης, ο Ο. Ελύτης, κ.α
• Να ακούσουμε μελοποιημένα ποιήματα ή απαγγελίες ποιημάτων από γνωστούς ηθοποιούς.
• Να δημιουργήσουμε πολυτροπικά, δημιουργικά γραμμένα κείμενα.
1. Η ζωή
Διαβάστε τα παρακάτω ποιήματα:
1. ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ, «Το πανηγύρι στα σπάρτα»
2. ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, Ελεύθεροι Πολιορκημένοι , ΜΟΝΟ τα Σχεδίασμα Β΄, 1 (Άκρα του τάφου σιωπή στον κάμπο βασιλεύει·....) / Σχεδίασμα Γ΄, 6 ( Ο πειρασμός: Έστησ' ο έρωτας χορό...)
Στη συνέχεια συμπληρώστε το Δελτίο Ανάγνωσης του κάθε ποιήματος (όπως στην εργασία Μοντέρνα και παραδοσιακή ποίηση : άσκηση εντοπισμού χαρακτηριστικών)
|
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
|
ΠΟΙΗΤΗΣ
|
|
ΤΙΤΛΟΣ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ
|
|
Στίχος
|
|
Στροφή
|
|
Μέτρο
|
|
Ομοιοκαταληξία
|
|
Τίτλος
|
|
Νοηματική αλληλουχία
|
|
Θέματα / Μοτίβα
|
|
Λυρισμός
|
|
Δραματικότητα
|
|
Στίξη
|
|
Λεξιλόγιο
|
|
Σύνταξη
|
|